Sportfederaties en maatschappelijk verantwoord ondernemen

item_left

item_right

Sportfederaties en maatschappelijk verantwoord ondernemen

Tue - 28/01/2020 - 10:00 to 13:00

Steeds meer verwacht men van organisaties dat ze een bewuste strategie ontwikkelen over hun rol in de samenleving. Dat geldt ook voor sportfederaties. Daarom organiseert de Vlaamse Sportfederatie (VSF) een inspiratiesessie op 28 januari met concrete cases uit de sport. (lees verder onder de foto)

beeld: Minda Haas Kuhlmann - CC by 2.0

Inhoud

Waarover gaat deze inspiratiesessie? Moeilijk te zeggen. Althans niet met één term. Corporate social responsbility. Duurzaamheid. Maatschappelijk verantwoord ondernemen. Cause-related marketing. Zoveel vlaggen, hoe zit het met de ladingen?

Het gaat over strategie. Dat sowieso. Strategie die verder kijkt dan de dagelijkse werking. Strategie inspelend op opportuniteiten. Op zoek naar win-wins: voor de organisatie én de maatschappij.

En óf dit aan belang wint. Meer en meer wordt verwacht van organisaties in onze samenleving (en die dus hun bestaansreden en legitimiteit aan de samenleving te danken hebben) dat ze een bewuste strategie hebben over hun plaats en rol in een evenwichtige, duurzame samenleving. De sessie start met een kort "theoretisch" stukje, dat vertaalslag krijgt in een aantal concrete cases uit de sportwereld.

Programma

10u-11u: Inleiding door MVO Vlaanderen
11u-12u: Toelichting door drs. Cleo Schyvinck (UGent) over CSR / cause related marketing en sport(federaties)
12u-13u: Inspiratie - een aantal voorbeelden van CSR strategieën

Meer info en inschrijven doe je hier